• 1. Výučbové programy

        • 1.  Šlo semienko na vandrovku

          Účastníci: MŠ, 1.-2. Ročník- 30 žiakov, 3.- 4. Ročník- 20 žiakov

          Cieľom výučbového programu bolo spoznať mnohorakosť tvarov semien, odhaliť finty, aké používajú semená, aby si rastliny zachovali rod, spoznať, čo všetko rastliny potrebujú, aby nám darovali zdravé plody. Vietor, voda, slnko a zem pomáhajú semienkam na vandrovke z „rodičovského domu“ do nového sveta. V nádobe s vodou sme vyskúšali „plavcov“ a „neplavcov“, niektorých vandrovníkov sme „rozfúkame“ po širokom okolí. Od semena po rastlinu, od kvetu po plod- žiaci sa naučili, že pre vývin rastliny sú dôležité voda, vzduch, teplo, svetlo, pôda – živiny, včely a iné opeľovače. Od toho závisí farba, vôňa a najmä chuť plodov. Žiaci ochutnali semená niektorých rastlín.

          2.  Dážďovková párty ( I. stupeň)

          Účastníci: 1.-4. Ročník- 20 žiakov

          Cieľom výučbového programu bolo predchádzanie vzniku odpadu. Príbehom o sestrách dážďovkách sa žiaci priblížili k pôde a založili vermikompost na spracovanie bioodpadu v škole. Potrebujeme zdravú a bohatú pôdu ako zdroj živín pre rastliny, ktoré sú potravou pre zvieratá a potravinami pre nás. Kompostovaním za pomoci kalifornských dážďoviek vieme vrátiť zemi organickú hmotu. Porozprávali sa o životnom cykle nenahraditeľných malých tvorov, zhotovili pre ne príbytok a pripravili vhodné podmienky na chov dážďoviek.

          Z každej triedy na prvom stupni boli zástupcovia, ktorí potom na hodinách prírodovedy a prvouky porozprávali spolužiakom, čo sa dozvedeli o kalifornských dážďovkách a vermikompostovaní.

          3.  Zakladáme vermikompost ( II. stupeň)

          Účastníci: 5.-9. Ročník- 25 žiakov

          Cieľom bolo naučiť sa "Vykradnúť" z odpadkových košov na škole všetok bioodpad a premeniť ho na hnojivo. Vermikompostovanie za pomoci kalifornských dážďoviek je overený spôsob ako zužitkovať bioodpad najmä v zimných mesiacoch a využiť hotový kompost na prihnojenie izbových rastlín a nekupovať žiadne hnojivá. Vyrobili sme  si vermikompostér, pripravili podstieľku a umiestnili dážďovky do nového domova.

          4.  Dizajn LESA v našej záhrade ( vyvýšené záhony)

          Účastníci:8.-9.Ročník-20 žiakov

          Cieľom bolo usporiadanie procesov v pôde v záhrade tak, ako to robí les počas jednotlivých ročných období a získanie kvalitnej pôdy plnej živín. Zakresľovaním procesov prebiehajúcich v lese žiaci navrhli dizajn činností smerujúcich k vybudovaniu vyvýšeného záhonu (nemeckej kopy, slnečnej pasce) a jeho každoročného dopĺňania. Navrhli sme dizajn výsadby záhona(zahrnuli sme sem dobré susedstvá rastlín a ochranné rastliny.